Splošne kompetence, ki jih pridobijo
diplomantke/diplomanti študijskega programa
Zdravstvena nega so:
• sposobnost delovanja po načelih
sodobne zdravstvene nege s poudarkom na individualnosti, partnerskem odnosu in
celostnem pristopu k posamezniku, družini ali skupini;
• sposobnost ugotavljanja
potreb po zdravstveni negi pacienta, postavljanja ciljev, načrtovanja
zdravstvene nege, njenega izvajanja in vrednotenja ter izvajanja diagnostično-terapevtskih
programov;
• sposobnost vodenja tima
zdravstvene nege in vključevanja v zdravstveni tim;
• usposobljenost za celosten
pristop pri delu s pacienti ter razumevanje in znanje uporabe teorije sistemov;
• usposobljenost za uspešno
terapevtsko komuniciranje s pacienti in komuniciranje v timu zdravstvene nege in
zdravstvenem timu ter s svojci in drugimi;
• usposobljenost za samostojno
izvajanje aktivnosti na področju promocije zdravja ter zdravstveno-vzgojnega dela,
• zavedanje zakonske, moralne
in etične odgovornosti v poklicnem in zasebnem življenju;
• usposobljenost za
raziskovalno delo v zdravstveni negi ter razumevanje njegovega pomena za razvoj
stroke;
• usposobljenost za varno
izvajanje zdravstvene nege, vključujoč izvajalca in pacienta, z upoštevanji
spoznanj ergonomskih vidikov dela;
• sposobnost za sodelovanje na
področju javnega zdravstva v skrbi za nacionalno zdravje;
• sposobnost spremljanja in
sprotnega prilagajanja zakonodaji, ki zadeva področje zdravstvene nege, vse z
namenom boljšega izvajanja zdravstvene nege;
• usposobljenost za samoizobraževanje
in zavedanje pomena vseživljenjskega izobraževanja in strokovnega izpopolnjevanja.
Študentke in študenti
razvijajo tudi naslednje predmetno - specifične kompetence:
• poznavanje in razumevanje
razvoja in utemeljitev zdravstvene nege;
• ustrezno poznavanje temeljnih
ved, na katerih temelji zdravstvena nega;
• poznavanje in ustrezno
razumevanje zdravstvene nege za učinkovito in kakovostno obravnavo posameznika v
vsakem življenjskem obdobju;
• usposobljenost za stalno
spremljanje novih spoznanj sorodnih ved (medicinskih, družboslovnih, humanističnih
in naravoslovnih in sposobnost njihove uporabe v povezavi z zdravstveno nego;
• usposobljenost za
prepoznavanje rizičnih dejavnikov in rizičnih skupin prebivalstva za razvoj kroničnih bolezni in
bolezni sodobne družbe z namenom uspešnega preprečevanja bolezni, njihovega pravočasnega
odkrivanja in zdravljenja.